בכל ערב, בשעה הזו שהכל שוקט, אחרי הטירוף של המקלחות וארוחת הערב, מגיע הרגע האהוב עליי ביום – השיחוחים! ביטוי מצחיק, שהמציא אחד הילדים שלי לפני שנים, כדי לתאר את השיחות שלנו לפני השינה – שיתוף על משהו שקרה, מחשבות או תחושות, של הילדים או שלנו ההורים. וכן תמיד זה נגמר בצחקוקים, חיבוק ונשיקת לילה טוב.

זה התחיל כמסורת נחמדה לסגירת היום, אבל עם השנים הבנתי כמה משמעות יש לשיחוחים האלה שלנו. כמה הילדים, וגם אני, מחכים להם, ובעיקר – כמה הרגעים הקצרים האלה ממשיכים ללוות את הילדים שלי גם כשאני לא לידם.

לכן, כשהייתי צריכה לבחור שם לבלוג שלי – בלוג שעוסק במשפחה, בהורות, בטיפול, גישור וכל מה שביניהם (ויש הרבה!) – היה לי ברור ששיחוחים הוא השם המתאים. אני מזמינה אתכם להציץ בכתבות האחרונות שעלו בבלוג שלי. נגיעות קטנות של תובנות מקצועיות ואישיות, שהצטברו להן במשך שנים של למידה והתפתחות מקצועית לצד ניהול משפחה תוססת ופעילה.

רוצים לקבל עדכונים על תכנים חדשים שעולים בבלוג השיחוחים? השאירו פרטים ואני אדאג לכל השאר!

אז... שנתחיל בשעת השיחוחים?

על המוות המיני ש(כמעט) לא מדברים עליו!

דעיכה ברמת התשוקה והמיניות במערכת יחסים מונוגמית היא נורמטיבית ומאפיינת הרבה יותר זוגות ממה שנדמה לרובנו. אבל מתברר שתופעה של היעדר מיניות באופן מוחלט (או כמעט מוחלט) מאפיינת יותר זוגות של נשים לסביות, לעומת גברים הומואים או זוגות הטרוסקסואליים. נקודת המבט המקצועית שלי על התופעה בכתבה שלפניכם.

להמשך קריאה »
זוגיות בריאה ויציבה

זוגיות ותקשורת: מהי האחת בלעדיי השנייה?

אם היו שואלים אותי מהו הדבר האחד החשוב ביותר בזוגיות בעיניי, לא הייתי צריכה אפילו רגע אחד לחשוב. כי אין זוגיות טובה ובריאה בלי שתהיה שם תקשורת זוגית טובה. בסוף כולנו רוצים זוגיות שבה יש שיח, שיתוף, יכולת להקשיב אחד לשני או לשנייה, ולהרגיש חופשיים להביא את עצמנו לידי ביטוי באופן מלא. ברור לנו שזוגיות שבה התקשורת היא מתלהמת, ביקורתית, משפילה, חסומה וכו' היא לא תקשורת שמאפיינת זוגיות בריאה. אבל קצת יותר קשה לשים את האצבע על התקשורת האידיאלית שמאפיינת זוגיות טובה.

להמשך קריאה »

טיפול משפחתי מומלץ – מה זה בעצם ומתי הוא יכול להתאים?

המשפחה היא המסגרת המשמעותית ביותר בחיינו. בה אנחנו מתחילים את מסע החיים שלנו, והיא ממשיכה ללוות אותנו בדרכים רבות לאורך כל החיים. סיבות רבות יכולות להביא אותנו אל הטיפול המשפחתי, ובמהלכו אנחנו מקבלים הזדמנות נדירה להתבונן על התא המשפחתי הייחודי שלנו ועל מערכות היחסים המרכיבות אותו. הכל במטרה להביא שינוי ושיפור ברמה האישית והמשפחתית.

להמשך קריאה »
זוגיות בריאה זוג שותה קפה ומחזיק ידיים

זוגיות בריאה היא זוגיות שמשתנה ומתפתחת יחד איתנו

זוגיות בריאה היא מערכת יחסים דינאמית שבה היחסים משתנים לאורך הזמן בהתאם לשלב בזוגיות, בהתאם לשינויים טבעיים בחיים ובהתאם להתפתחות של כל אחד ואחת מבני או בנות הזוג בנפרד. מה הגורמים המשפיעים ביותר על שינויים בזוגיות וכיצד אפשר לשמור על מערכת יחסים בריאה למרות כל השינויים?

להמשך קריאה »
נסטינג הורים שומרים על הגוזלים בקן

שיטת נסטינג: ממשיכים לחלוק את הבית למרות הגירושים!

מעבר מגורים לקראת גירושים או אחריהם הוא עניין מורכב שמצריך רגישות רבה. יש שיקולים רבים בקבלת ההחלטה על מועד המעבר, מי יעבור לאן ומתי, ואיך להקל על הילדים את השינוי. אחת הדרכים היצירתיות להתמודד עם הקושי נקראת "שיטת נסטינג" או "שיטת הקינון". בכתבה זו אשתף מהניסיון שלי בגישור וטיפול משפחתי לגבי סוגיית המגורים בגירושים בכלל ולגבי הנסטינג בפרט.

להמשך קריאה »
הורים מאושרים ושמחים מרימים את הילדים באוויר הסכם הורות משותפת

הסכם הורות משותפת: היתרונות, האתגרים ולמה כל כך חשוב הליווי הרגשי לכל אורך התהליך?

מודל ההורות המשותפת הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות בארץ ובעולם. הוא מעורר עניין רב בקרב אלו אשר מעוניינים להביא ילדים לעולם ללא זוגיות, רווקים ורווקות בהורות מאוחרת ובמיוחד גברים בזוגיות חד-מינית, אשר מתקשים להביא ילדים לעולם בדרכים אחרות. להורות המשותפת ישנם יתרונות רבים על פני מודל ההורות הקלאסי והמוכר לכולנו, אך התהליך יכול להיות מורכב ומאתגר במובנים רבים. לכן, חשוב מאוד ליצור הסכם הורות משותפת מפורט ומותאם אישית שיתאים גם היום וגם בעתיד. כמו כן, חשוב הליווי הריגשי לכל אורך הדרך, משלב ההתלבטות ועד להריון עצמו ובמשך החיים כאשר אתגרי ההורות משתנים. על כך ועוד בכתבה שלפניכם.

להמשך קריאה »
משפחה גאה שני אבות מטיילים עם ילד

משפחה גאה: יום המשפחה 2022!

יותר מתמיד, את יום המשפחה השנה אנחנו מציינים בסימן "משפחה גאה" – בתוך קהילת הלהט"ב וכלפיה. אולי נדוש לומר שהדרך עוד ארוכה עד לשוויון מלא… אבל מה לעשות שזו המציאות? קשה להשתחרר מהתחושה של 2 צעדים קדימה וצעד 1 אחורה, אם כי חשוב לזכור שגם זו תנועה קדימה, שבאופן בלתי נמנע תביא אותנו בסופו של דבר ליעד הנכסף.

להמשך קריאה »
מירב ירושלמי עו"ס ומגשרת | התמחות בטיפול זוגי ובטיפול משפחתי | מטפלת זוגית מומלצת | טיפול זוגי בתל אביב

גישור משפחה: על יתרונותיו של הליך גישור משפחתי

הליכי גישור הופכים ליותר ויותר פופולאריים במגוון תחומים ובמגוון סיטואציות של קונפליקט, סכסוך או אי הסכמה. להליך זה ישנם יתרונות רבים על פני החלופה של ניהול התהליך בבית משפט, במיוחד כאשר מדובר בהליך גישור המתקיים בין שני צדדים המשתייכים לאותה משפחה. בכתבה זו נכיר את הליך הגישור בכלל והגישור המשפחתי בפרט ונבין את יתרונותיו של ההליך.

להמשך קריאה »